2021-es év végi adatok szerint már 150 országban elérhető a TikTok, és több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik – idehaza pedig év végére meghaladta a 2 millió felhasználót. Az is beszédes, hogy egy átlagos TikTok felhasználó napi másfél órát tölt tartalomfogyasztással. Mondják is sokan: olyan jól működik a TikTok algoritmusa, hogy tudja, kinek mit ajánljon, ki mit kedvel, ki mit fogyaszt. Ezáltal lerakhatatlan lesz a telefon, egyik videó jön a másik után, a TikTok egyszerűen beszippantja a felhasználót.
Közösségi média felhasználók száma Magyarországon
2021-es adatokat nézve a Facebook felhasználók száma Magyarországon megközelíti a 6,8 milliót. A magyarországi Instagram felhasználók száma a facebookhoz viszonyítva fele annyi, azaz nagyságrendileg 3 millió magyar regisztrált az instára. A Linkedin felhasználók pedig fele annyian vannak, mint az Instagramot pörgetők, azaz közel 1,5 millió magyar használ Linkedin profilt.
A TikTok sikere az egyszerűségében és gyorsaságában rejlik, de a megugró sikerhez nélkülözhetetlen volt a covid járvány. A pandémia nagyot lökött az alkalmazás népszerűségén, ekkor ugrott meg látványosan a felhasználók száma. A járványidőszak előtt a tizenévesek játszótere volt a TikTok, mára viszont szinte minden korosztály megtalálható a mikrovideós platformon.
Miért a TikTokra tesszük ki a hétköznapjainkat, a problémáinkat, a vicces videóinkat és nem a Facebookra, Insagram profilunkba?
Talán még sokan emlékszünk arra az időszakra, amikor az Instagram fiatalok millióit csábította magához a Facebook-tól. És hogy miért? Mert még nem instázott a középiskolás hittan tanár, aki láthatta volna diákjainak a hétvégi bulikról készült felvételeit, de egy rég nem látott rokon sem tudott kommentelni a gym tükör előtt feszítős képek alá, hogy „De megnőttél, kisangyalom!”.
A TikTok legjobban kereső alkotója
A TikTok videomegosztó portál legnagyobb sztárja majdnem kétmillió dollárral többet keresett tavaly, mint a világ egyik legnagyobb olajvállalatának vezetője egy évvel korábban – adta közre az MTI az Axios amerikai hírportálra hivatkozva. A lap a The Wall Street Journal című politikai gazdasági napilap összesítésére hivatkozva azt írja, hogy Darren Woods, az ExxonMobil elnök vezérigazgatója 2020-ban 15,6 millió dollárt vitt haza, míg Charli D’Amelio, a TikTok legjobban kereső alkotója tavaly 17,5 millió dollárt keresett. A hatalmas összeg szponzorálásból, saját divatáru márkájából és a Hulu streamingszolgáltató által készített egyik sorozatból származott. Bevételével D’Amelio megelőzte a 14,7 millió dollárt kereső Kevin Johnson Starbucks-vezért, a 13,1 millió dolláros gázsival rendelkező Ed Bastiant, a Delta Airlines első emberét, valamint Chris Kempczinskit is, aki a McDonald’s elnök-vezérigazgatója és 2020-ban 10,8 millió dollárt keresett – írta az MTI.
A TikTokon tehát egyrészről ugyanaz a tendencia valósult meg, mint korábban az Instagram esetében, nem véltük felfedezni a tanárainkat, nagyszülőket, vagy munkaadónkat, így bátrabban hagyhattunk egy kommentet, vagy tölthettünk fel egy videót a kedvenc dalunkkal. Másrészről, mivel egy zenés – táncos applikációról beszélünk, nem érezzük kínosnak, ha tátikázunk egy populáris, de annál semmitmondóbb számra, vagy önálló bulit tartva, lerázunk mindenkit a táncparketté avanzsált nappalinkban, az erről készült anyagokat, pedig közzétesszük a nagyvilág számára.
Ezek mind befolyásolhatják a késztetésünket, hogy TikTok videót osszunk meg, de van még egy nagyon nem elhanyagolható pont, ezek pedig nem mások, mint a pofon egyszerű trendek.
A TikTok platformon a humor a gyógyír
A TikTok-ra számos hanganyag kerül feltöltésre popzenéken kívül. Lehet ez egy híres sorozatból, filmből, vagy interjúból kivágott ikonikus részlet, egy dal egyik szövegsora, ami frappánsan passzol egy megadott szituációhoz (POV – point of view), esetleg egy közismert beszéd Gáspár Győzőtől.
Ezeket a hangokat felhasználva – vagy akár ezek nélkül – mindenki tud az életéből vicces, kínos szituációkat felidézni, amelyeket TikTok videóba ágyazva megoszthat a követőivel.
TikTok táncra fel!
A TikTok indulásakor a zenés-táncos tartalmak voltak a leginkább meghatározók a felületen, és bár mára rengeteg tiktotokker gyárt megszámlálhatatlanul sokféle tartalmat, a táncos videók máig nagyon népszerűek a közösségi oldalon.
Nem kell feltétlenül professzionális táncosnak lenned ahhoz, hogy TikTokon csörögj egyet az egyik felkapott dalra, hiszen a lépések általában nem nehezek, így a tartalomgyártóknak csupán egy kis ritmusérzékre van szükségük. Persze azok számára is rejteget kihívást a TikTok, akik már régóta gyakorolnak tánclépéseket a platformon.
A táncos és a vicces tartalmak tehát nagyban meghatározzák a TikTokot, ám a platformon azok is megtalálják az érdeklődési körükhöz tartozó tartalmakat, akiket az előbbi videók hidegen hagytak. Hiszen éppen az a jó a TikTokban, hogy már rengeteg tematikában készül tartalom: a filmajánlóktól a szépségtippekig, a receptektől a kulturális tartalmakig, számtalan témában találhatsz már videót a TikTokon.
Kontentet ráadásul bárki gyárthat, hiszen nem szükséges drága vágóprogramokat megvásárolni egy tartalom megszerkesztésére, sőt nem igényli a TikTok közösség a 4k-s felvételeket sem. Épp ez az oka annak, hogy sokan, akik eleinte csak fogyasztóként vannak jelen az oldalon, később maguk is tartalomgyártóvá válnak.
TikTok trendek 2022, TikTok hirdetés, TikTok ügynökség
A TikTok felhasználói trendeket figyelve 2022-ben már egyre inkább megtaláljuk a tanárainkat, szüleinket, vagy munkaadónkat a platformon, de épp ettől a fordulattól szép – social media kommunikációs ügynökségként – az egész: már nem csak a 20 éveseké a világ, 2022-től kiemelt szerepet kap a kommunikációs stratégiában, reklámkampányokban, marketingkampányokban a TikTok!
Ha kedvet kaptál, hogy kipróbáld a TikTok marketinget, katt ide, keresd TikTok szakemberünket.
Az Armadillo reklámügynökség Magyarországon azon kevés ügynökség közé tartozik, akik terveztek és kiviteleztek már TikTok kampányt, tudnak TikTok hirdetést menedzselni.