Miben rejlik a TikTok sikere?

Sóvári Márk
2022.01.18.
A világon a legtöbbet letöltött applikáció tavaly a minivideós TikTok volt. A föld lakosságának több mint a fele használ rendszeresen – olykor napi 2,5 órát eltöltve - social media platformot.

2021-es év végi adatok szerint már 150 országban elérhető a TikTok, és több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik – idehaza pedig év végére meghaladta a 2 millió felhasználót. Az is beszédes, hogy egy átlagos TikTok felhasználó napi másfél órát tölt tartalomfogyasztással. Mondják is sokan: olyan jól működik a TikTok algoritmusa, hogy tudja, kinek mit ajánljon, ki mit kedvel, ki mit fogyaszt. Ezáltal lerakhatatlan lesz a telefon, egyik videó jön a másik után, a TikTok egyszerűen beszippantja a felhasználót.

Közösségi média felhasználók száma Magyarországon

2021-es adatokat nézve a Facebook felhasználók száma Magyarországon megközelíti a 6,8 milliót. A magyarországi Instagram felhasználók száma a facebookhoz viszonyítva fele annyi, azaz nagyságrendileg 3 millió magyar regisztrált az instára. A Linkedin felhasználók pedig fele annyian vannak, mint az Instagramot pörgetők, azaz közel 1,5 millió magyar használ Linkedin profilt.

A TikTok sikere az egyszerűségében és gyorsaságában rejlik, de a megugró sikerhez nélkülözhetetlen volt a covid járvány. A pandémia nagyot lökött az alkalmazás népszerűségén, ekkor ugrott meg látványosan a felhasználók száma. A járványidőszak előtt a tizenévesek játszótere volt a TikTok, mára viszont szinte minden korosztály megtalálható a mikrovideós platformon.

Miért a TikTokra tesszük ki a hétköznapjainkat, a problémáinkat, a vicces videóinkat és nem a Facebookra, Insagram profilunkba?

Talán még sokan emlékszünk arra az időszakra, amikor az Instagram fiatalok millióit csábította magához a Facebook-tól. És hogy miért? Mert még nem instázott a középiskolás hittan tanár, aki láthatta volna diákjainak a hétvégi bulikról készült felvételeit, de egy rég nem látott rokon sem tudott kommentelni a gym tükör előtt feszítős képek alá, hogy „De megnőttél, kisangyalom!”.

A TikTok legjobban kereső alkotója

A TikTok videomegosztó portál legnagyobb sztárja majdnem kétmillió dollárral többet keresett tavaly, mint a világ egyik legnagyobb olajvállalatának vezetője egy évvel korábban – adta közre az MTI az Axios amerikai hírportálra hivatkozva. A lap a The Wall Street Journal című politikai gazdasági napilap összesítésére hivatkozva azt írja, hogy Darren Woods, az ExxonMobil elnök vezérigazgatója 2020-ban 15,6 millió dollárt vitt haza, míg Charli D’Amelio, a TikTok legjobban kereső alkotója tavaly 17,5 millió dollárt keresett. A hatalmas összeg szponzorálásból, saját divatáru márkájából és a Hulu streamingszolgáltató által készített egyik sorozatból származott. Bevételével D’Amelio megelőzte a 14,7 millió dollárt kereső Kevin Johnson Starbucks-vezért, a 13,1 millió  dolláros gázsival rendelkező Ed Bastiant, a Delta Airlines első emberét, valamint Chris Kempczinskit is, aki a McDonald’s elnök-vezérigazgatója és 2020-ban 10,8 millió dollárt keresett – írta az MTI.

A TikTokon tehát egyrészről ugyanaz a tendencia valósult meg, mint korábban az Instagram esetében, nem véltük felfedezni a tanárainkat, nagyszülőket, vagy munkaadónkat, így bátrabban hagyhattunk egy kommentet, vagy tölthettünk fel egy videót a kedvenc dalunkkal. Másrészről, mivel egy zenés – táncos applikációról beszélünk, nem érezzük kínosnak, ha tátikázunk egy populáris, de annál semmitmondóbb számra, vagy önálló bulit tartva, lerázunk mindenkit a táncparketté avanzsált nappalinkban, az erről készült anyagokat, pedig közzétesszük a nagyvilág számára.

Ezek mind befolyásolhatják a késztetésünket, hogy TikTok videót osszunk meg, de van még egy nagyon nem elhanyagolható pont, ezek pedig nem mások, mint a pofon egyszerű trendek.

A TikTok platformon a humor a gyógyír

A TikTok-ra számos hanganyag kerül feltöltésre popzenéken kívül. Lehet ez egy híres sorozatból, filmből, vagy interjúból kivágott ikonikus részlet, egy dal egyik szövegsora, ami frappánsan passzol egy megadott szituációhoz (POV – point of view), esetleg egy közismert beszéd Gáspár Győzőtől.

Ezeket a hangokat felhasználva – vagy akár ezek nélkül – mindenki tud az életéből vicces, kínos szituációkat felidézni, amelyeket TikTok videóba ágyazva megoszthat a követőivel.

TikTok táncra fel!

A TikTok indulásakor a zenés-táncos tartalmak voltak a leginkább meghatározók a felületen, és bár mára rengeteg tiktotokker gyárt megszámlálhatatlanul sokféle tartalmat, a táncos videók máig nagyon népszerűek a közösségi oldalon.

Nem kell feltétlenül professzionális táncosnak lenned ahhoz, hogy TikTokon csörögj egyet az egyik felkapott dalra, hiszen a lépések általában nem nehezek, így a tartalomgyártóknak csupán egy kis ritmusérzékre van szükségük. Persze azok számára is rejteget kihívást a TikTok, akik már régóta gyakorolnak tánclépéseket a platformon.

A táncos és a vicces tartalmak tehát nagyban meghatározzák a TikTokot, ám a platformon azok is megtalálják az érdeklődési körükhöz tartozó tartalmakat, akiket az előbbi videók hidegen hagytak. Hiszen éppen az a jó a TikTokban, hogy már rengeteg tematikában készül tartalom: a filmajánlóktól a szépségtippekig, a receptektől a kulturális tartalmakig, számtalan témában találhatsz már videót a TikTokon.

Kontentet ráadásul bárki gyárthat, hiszen nem szükséges drága vágóprogramokat megvásárolni egy tartalom megszerkesztésére, sőt nem igényli a TikTok közösség a 4k-s felvételeket sem. Épp ez az oka annak, hogy sokan, akik eleinte csak fogyasztóként vannak jelen az oldalon, később maguk is tartalomgyártóvá válnak.

TikTok trendek 2022, TikTok hirdetés, TikTok ügynökség

A TikTok felhasználói trendeket figyelve 2022-ben már egyre inkább megtaláljuk a tanárainkat, szüleinket, vagy munkaadónkat a platformon, de épp ettől a fordulattól szép – social media kommunikációs ügynökségként – az egész: már nem csak a 20 éveseké a világ, 2022-től kiemelt szerepet kap a kommunikációs stratégiában, reklámkampányokban, marketingkampányokban a TikTok!

Ha kedvet kaptál, hogy kipróbáld a TikTok marketinget, katt ide, keresd TikTok szakemberünket.

Az Armadillo reklámügynökség Magyarországon azon kevés ügynökség közé tartozik, akik terveztek és kiviteleztek már TikTok kampányt, tudnak TikTok hirdetést menedzselni.

Sóvári Márk

Head of Content

Bejegyzés megosztása
Hasonló bejegyzések
Az Instagram mint videós platform? Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az Instagram változásairól
Nagy változáson ment keresztül az utóbbi időben az egyik legnépszerűbb közösségi platform:…
Mit tehetünk a munkahelyi kiégés ellen?
Október 10. a lelki egészség világnapja, de mi az Armadillo-nál nemcsak ezen…
Elköteleződött rajongók és növekvő márkaismertség: ezt nyújtja a Spotify marketing!
A Spotify hazai piacán még nem túl nagy a reklámzaj, így azok…
NFT-re épülő ügyfél­programok
Bár az NFT-k körüli hype még javában tart, és a marketplacek rogyásig…