Augusztustól ezek változnak a Facebookon és az Instagramon

2019. augusztus 2.
Csupán egy dolog állandó: a változás. A legnépszerűbb közösségimédia-felületek, valamint a háttérben működő hirdetési platformok sok változáson estek át az utóbbi időszakban, illetve az augusztusi hónap is több újdonságot tartogat számunkra. Sorra vettük, mire számíthatunk a Facebookon, a hirdetéskezelőben, illetve az Instagramon.
 
A Business Manager az utóbbi időben többször is változtatásokon esett át. Ezek a módosítások néha jobban, néha pedig kevésbé voltak szembetűnőek, azonban a mostani újítások igazán látványosra sikeredtek.
 
Nem tudunk szó nélkül elmenni a megújult dizájnú hirdetéskezelő felület mellett, ami nemcsak a külsőségek szempontjából lett figyelemfelkeltő(bb), de a funkciók elrendezésében, és felhasználói oldalról is logikus és átlátható(bb) keretet kapott.
 
„Gyakran használt” funkció
Az új dizájn és a navigációs változtatások révén könnyebben és gyorsabban tudjuk az eszközeinket összehangolni. Továbbá több kiegészítő lehetőséggel is segíti majd a hirdetők dolgát a rendszer: a megújult felületen elérhető lesz egy „Gyakran használt” funkció, ami majd javaslatot ad az eszközökre, a múltbeli tevékenységek alapján, valamint egy hirdetéskészítő eszköz is, amely közvetlenül az Ads Managerbe irányítja a felhasználókat.
 
Ezen felül olyan módosításokkal is előrukkolt a rendszer, amelyek segítségével a jövőben jobban szét fogjuk tudni választani – a munkánk igényei alapján – a munkavállalók hozzáféréseit, a jogosultságokat, valamint könnyebben fogunk tudni engedélyeket adni a különböző felületekhez és eszközökhöz is.
A hirdetéskezelő felületén nálunk már elérhetőek a változások, azonban a vállalkozáskezelőnkben még nem láthatók az új funkciók.
 
Változás a Facebook hírfolyamában 
Nem csak a háttérben, hanem a hírfolyamban is változtatásokra számíthatunk a hirdetések megjelenésével kapcsolatban a mobil készülékek felületein, ugyanis a rendszer az eddigi 2:3-as méretarányról átvált a 4:5-ös méretre.
Változások a Facebook hírfolyamban
Ez azt eredményezi, hogy kisebb reklámképekkel fogunk találkozni böngészés közben.
 
Nem csak a képek méretével kapcsolatban történik változás, hanem a szövegek hosszát is érinti a módosítás:
a jövőben az eddig megszokott 7 sornyi szöveg helyett csupán 3 sorunk marad arra, hogy átadjuk a legfontosabb üzenetet a követőinknek.
Elrejthető lájkok az Instagramon
Az Instagramon pedig már egyre több országban elrejthetik a felhasználók a lájkokat. Bár egyelőre még csak a tesztfázisról van szó, de a kanadai kezdést követően mostmár néhány újabb országban is elérhetővé válik a funkció, ami lehetővé teszi a lájkok elrejtését a képek alatt, így a pontos adatokat kizárólag a bejegyzés megosztója láthatja. timVajon ez az újítás segít az internetes bántalmazások, valamint a közösségimédia felületein tapasztalható „lájkverseny” által okozott önbizalomhiány és frusztráció csökkentésében? Vagy ez a módosítás inkább veszélyforrást hordoz a marketingesek számára, hiszen a jövőben így még nehezebb lesz kiszűrni a vásárolt követőkkel operáló influencereket?
 
És ha már Facebook-változás: természetesen nem hagyhatjuk említés nélkül a Facebook kriptopénzét sem, de ez majd következő blogbejegyzésünk témája lesz.
 
Amennyiben szeretnéd, hogy profi social media csapat (ügynökség) kezelje a napi szintű Facebook, Instagram, Youtube vagy Linkedin kommunikációdat, esetleg kampányt indítanál, kattints ide, vagy nézz meg egy Facebook kampány esettanulmányunkat. 
Tímár Márta
Tímár Márta
Account Manager
Több

Legutóbbi

2019. december 4.
Újkori tömegkommunikáció, ahogy a legnagyobbak csinálják. Schobert Norbival, Pamkutyával és Győrfi Pállal jön a december 11-i influencer meetup!
Tovább olvasom
2019. október 21.
Az évek során párhuzamosan fejlődött és el is fért a piacon a két modell, de mégis: akár ősi ellentétként is hivatkozhatunk a két megoldást favorizáló csoportok örök szembenállására. Vitafórumokból Dunát lehet rekeszteni, ahogy pro-kontra érvekből is. A következő írásunkat így nem is vitaindítónak szánjuk, sokkal inkább megmutatjuk a főbb érveket, és mindkét megoldásnak megtalálni az ideális helyet a piacon.
Tovább olvasom
2019. augusztus 30.
Fizetős lesz a Facebook? Találtunk egy csendes frissítést, ami erre is utalhat! Bármi is álljon a frissítés hátterében, annyi biztos, hogy az elmúlt napokban a Facebook lecserélte a regisztrációs felületén lévő „Ingyenes és az is marad!” szlogent „Egyszerű és gyors!” mottóra.
Tovább olvasom