Érkezik az új smart ad group funkció a Google Ads felületre

2020. április 5.
Egy most megjelenő új funkció arra ösztönzi a Google Ads (Adwords) PPC-hirdetési szakembereit, hogy a Google mesterséges intelligenciáját használják, mintsem a saját optimalizálási stratégiájukat. Az újdonság még csak néhány fiókban érhető el, az Armadillo reklámügynökség csapata - Google partnerként - elkezdte tesztelni.
 
Régóta jelen van a Google Ads felületén az intelligens algoritmus, amely segítségével ma már gyakorlatilag teljesen automatizálhatjuk a kampányainkat – a kreatívoktól a hirdetésszövegeken át a célokig, sőt a legoptimálisabb ajánlatokat is megkeresi nekünk a mesterséges intelligencia.
 
Most újdonságként érkezik hazánkba a smart ad group, ami lehetőséget ad arra, hogy hirdetéscsoport szinten is bevessük az okos célzást a display típusú kampányokban.
 
Automatizált Google hirdetés: hogy néz ki a gyakorlatban?
A funkció nagyon kényelmesen előhívható. Új hirdetéscsoport létrehozásakor egyetlen kattintással kiválaszthatjuk a kívánt lehetőséget. 

Armadillo Google Ads automatizált hirdetés teszt

Természetesen a rendszer mindenkit arra ösztönöz, hogy az automatikus célzást használja, így a manuális hirdetéskezelést előnyben részesítőknek kell majd résen lenni a hirdetéscsoportok beállításakor.
 
Amennyiben az automatikus célzást választjuk, a kézi célzásnál megszokott standard beállítási lehetőségeket nem ajánlja fel a rendszer – érthető, hiszen ezért automatizált a rendszer.
 
Automatikus célzás, reszponzív hirdetés, vizuális hirdetés
Az automatikus célzás mellett lehetőségünk van reszponzív és normál vizuális hirdetés létrehozására, valamint a meglévő hirdetés másolására, akárcsak a kézi célzásnál, de nagyjából ez az egyetlen beállítás, amit manuálisan megtehetünk a smart ad group-ban.
 
Az intelligens display hirdetéscsoport menüjében a megszokott lehetőségeknél kevesebb információ áll rendelkezésünkre: láthatjuk az elért közönségeket, eszközöket, valamint az elhelyezéseket, de például a témákat vagy helyeket már nem osztja meg velünk a rendszer. Ennek persze egy optimalizálási szakember, kampányelemző nem örül.
 
Konverziók, miegymás
A rövid tesztidőszak alatt azt tapasztaltuk, hogy a manuális beállításokhoz képest dupla CTR-t produkált a rendszer magasabb átlag CPC mellett, de a megjelenések számában és konverziókban a manuális displaykampány jobban teljesített, így ez a funkció az eddigi eredmények alapján leginkább a kattintási arány növelésében a leghatékonyabb.
 
Miért is jó ez nekünk?
Mint minden fejlesztés, a smart ad group funkció is az optimalizálásban és a gyorsabb és könnyebb hirdetéskezelésben lehet segítségünkre. A pár napos teszt után úgy látjuk, hogy a smart ad group rendkívül jó lehetőség arra, hogy felmérjük a számunkra legértékesebb célközönséget, megnézzük, kik a legfogékonyabbak a hirdetéseinkre, és ez alapján optimalizáljuk a manuális display kampányainkat, de végső soron úgy látjuk, hogy a manuális display hirdetésekkel együttesen vethető be leghatékonyabban.
 
Mivel az új funkcióval egy kampányon belül képesek leszünk létrehozni manuálisan beállított és automatikus hirdetéscsoportokat is, így a kampány futtatása közben is dönthetünk úgy, hogy megnézzük, a mesterséges intelligencia mit tud hozzátenni az eredményeinkhez. Az új funkcióval könnyedén tesztelhetjük, hogy egyező kampánybeállítások mellett az automatikus vagy a manuális célzás lehet vállalkozásunk számára a kedvezőbb.
 
Szívesen elkészítjük és optimalizáljuk a Te Google Ads (Adwords) hirdetéseidet is. Ha felvennéd velünk a kapcsolatot, kattints ide: Armadillo Google Ads optimalizálás, vagy írj egy emailt: armadillo@armadillo.hu 
Kneifel Janka
Kneifel Janka
Több

Legutóbbi

2020. december 30.
Nehéz dolgom van, amikor néhány gondolattal szeretném összefoglalni az idei évet. Furcsa év volt, sok minden történt, és megannyi nézőpontból meg lehetne ragadni a történteket. Tulajdonos-cégvezetőként olyan kihívásokkal kellett szembesülnöm, amire sokáig emlékezni fogok. Közben pedig elmondhatom: a hullámvölgyek ellenére nagyszerű évet zárt az Armadillo.
Tovább olvasom
2020. december 22.
Az Armadillo december elején hirdette meg Adományozz az Armadillóval! CSR-kampányát. Elhatároztuk, hogy munkatársaikkal, partnereinkkel összefogva szebbé tesszük néhány rászoruló karácsonyát. Ami ezután következett, arra mi sem számítottunk.
Tovább olvasom
2020. szeptember 22.
Fontos az összetartás. Teambuildinget tartottunk – képes beszámoló.
Tovább olvasom