Csupán egy dolog állandó: a változás. A legnépszerűbb közösségimédia-felületek, valamint a háttérben működő hirdetési platformok sok változáson estek át az utóbbi időszakban, illetve az augusztusi hónap is több újdonságot tartogat számunkra. Sorra vettük, mire számíthatunk a Facebookon, a hirdetéskezelőben, illetve az Instagramon.
A Business Manager az utóbbi időben többször is változtatásokon esett át. Ezek a módosítások néha jobban, néha pedig kevésbé voltak szembetűnőek, azonban a mostani újítások igazán látványosra sikeredtek.
Nem tudunk szó nélkül elmenni a megújult dizájnú hirdetéskezelő felület mellett, ami nemcsak a külsőségek szempontjából lett figyelemfelkeltő(bb), de a funkciók elrendezésében, és felhasználói oldalról is logikus és átlátható(bb) keretet kapott.
„Gyakran használt” funkció
Az új dizájn és a navigációs változtatások révén könnyebben és gyorsabban tudjuk az eszközeinket összehangolni. Továbbá több kiegészítő lehetőséggel is segíti majd a hirdetők dolgát a rendszer: a megújult felületen elérhető lesz egy „Gyakran használt” funkció, ami majd javaslatot ad az eszközökre, a múltbeli tevékenységek alapján, valamint egy hirdetéskészítő eszköz is, amely közvetlenül az Ads Managerbe irányítja a felhasználókat.
Ezen felül olyan módosításokkal is előrukkolt a rendszer, amelyek segítségével a jövőben jobban szét fogjuk tudni választani – a munkánk igényei alapján – a munkavállalók hozzáféréseit, a jogosultságokat, valamint könnyebben fogunk tudni engedélyeket adni a különböző felületekhez és eszközökhöz is.
A hirdetéskezelő felületén nálunk már elérhetőek a változások, azonban a vállalkozáskezelőnkben még nem láthatók az új funkciók.
Változás a Facebook hírfolyamában
Nem csak a háttérben, hanem a hírfolyamban is változtatásokra számíthatunk a hirdetések megjelenésével kapcsolatban a mobil készülékek felületein, ugyanis a rendszer az eddigi 2:3-as méretarányról átvált a 4:5-ös méretre.
Változások a Facebook hírfolyamban
Ez azt eredményezi, hogy kisebb reklámképekkel fogunk találkozni böngészés közben.
Nem csak a képek méretével kapcsolatban történik változás, hanem a szövegek hosszát is érinti a módosítás:
a jövőben az eddig megszokott 7 sornyi szöveg helyett csupán 3 sorunk marad arra, hogy átadjuk a legfontosabb üzenetet a követőinknek.
Elrejthető lájkok az Instagramon
Az Instagramon pedig már egyre több országban elrejthetik a felhasználók a lájkokat. Bár egyelőre még csak a tesztfázisról van szó, de a kanadai kezdést követően mostmár néhány újabb országban is elérhetővé válik a funkció, ami lehetővé teszi a lájkok elrejtését a képek alatt, így a pontos adatokat kizárólag a bejegyzés megosztója láthatja. timVajon ez az újítás segít az internetes bántalmazások, valamint a közösségimédia felületein tapasztalható „lájkverseny” által okozott önbizalomhiány és frusztráció csökkentésében? Vagy ez a módosítás inkább veszélyforrást hordoz a marketingesek számára, hiszen a jövőben így még nehezebb lesz kiszűrni a vásárolt követőkkel operáló influencereket?
És ha már Facebook-változás: természetesen nem hagyhatjuk említés nélkül a Facebook kriptopénzét sem, de ez majd következő blogbejegyzésünk témája lesz.
Amennyiben szeretnéd, hogy profi social media csapat (ügynökség) kezelje a napi szintű Facebook, Instagram, Youtube vagy Linkedin kommunikációdat, esetleg kampányt indítanál, kattints ide, vagy nézz meg egy Facebook kampány esettanulmányunkat.
Timár Márta

Account Manager

ambiciózus, nyitott, precíz

Márti számára nincs lehetetlen feladat: minden útjába kerülő problémát elsimít, hogy egyenes út vezessen a sikerhez. Ha a minőségről van szó, nem ismer kompromisszumot, mindig tökéletességre törekszik. Imád új dolgokat tanulni, és a magánéletben is folyamatosan új célokat tűz ki maga elé: legyen szó akár sportról, önképzésről, vagy gasztronómiáról.