Miért vágják meg a márkák a reklámköltést akkor, amikor most még könnyebben juthatunk el az emberekhez? Mi sem értjük, viszont megmutatjuk, hogy másként is lehet!
Könnyű elveszni a koronavírus várható gazdasági hatásairól szóló hírek és az eluralkodó bizonytalanság spiráljában, de egy dolgot nem szabad elfelejtenünk: a vásárlók még mindig itt vannak! Itt vannak, és várnak.
Kampánytervezésnél, reklámpszichológiai taktikák felállításánál azt is érdemes fontolóra venni, hogy ez a „válság” nem egyenértékű a 2008-as válsággal. Most a pénz nem „tűnt el”, itt van, várja, hogy visszakerüljön a gazdaság vérkeringésébe.
Ha kiszabadulnak az emberek a négy fal közül, akkor vásárolni szeretnének, újra élni az életüket, utazni, szórakozni. Egy robbanás előtt állunk, amit a bezártság napról napra fokoz.
Nem vitás, most a legjobb taktika: jelen lenni. Ott, ahol elérjük az embereket. Az online térben. Gondoljunk csak bele: aki lakást szeretne vásárolni, az – csak idő kérdése, és – pár hónap múlva meg is fogja tenni; ahogy alkalma nyílik rá. Eladóként most kell őt megtalálnunk, megmutatni az eladó ingatlan minden szépségét, előnyét, és elültetni a bogarat a fülében, hogy ez az ő álmai lakása. Online jelenléttel, üzenetekkel kell elérnünk, hogy az érdeklődőből vásárló legyen, aki alig várja, hogy amit a digitális térben látott, azt a való életben is láthassa, megtapinthassa.
Online marketing: elérés, célcsoport, terjedés
A koronavírus nem egy influenzajárvány, és nem szabad félvállról venni. Mi sem tesszük, ezért dolgoznak az Armadillo reklámügynökség munkatársai már hetek óta otthonról, és ezért döntöttünk úgy, hogy most kiemelt figyelmet élveznek nálunk azok az ügyfeleink, partnereink, akiket bármilyen mértékben érint a kialakult helyzet. Azonban azt vettük észre, hogy valójában mindenkit érint. A kérdés az, hogy kit jobban, kit kevésbé – és ki hogyan reagál. A legtöbben ilyenkor behúzzák a kéziféket, nem költenek. Mi azoknak is dolgozunk, akik másként gondolkoznak, vagy ha még éppen nem is gondolkoznak másként, de nyitottak arra, hogy ilyen helyzetben is marketingkommunikációs (vagy válságkommunikációs) megoldásokkal szolgáljunk.
Online marketing, Armadillo marketing ügynökségWeboldalak, webshopok – az online jelenlét új értelmet nyer
A vásárlók nem tűntek el a piacról. Eltűntek a plázákból és eltűntek az utcákról, de nem a gazdaságból. A vásárlóink otthon vannak, és jobb híján épp azokat a platformokat böngészik, amelyekről a legtöbb márka a pillanatnyi bizonytalanság miatt kivonult.
Az emberek a négy fal közé szorultak, ki vannak éhezve a hírekre, így nem meglepő, hogy az internetes újságok csúcsra járnak, a híroldalak látványos növekedéssel járó látogatottságot produkálnak. És nemcsak a hírportálok, tehát a hvg.hu, origo.hu, index.hu, 24.hu vagy a 444.hu mutatnak kiugró emelkedést, de a tematikus internetes weboldalak is. Érthető, hiszen az embereknek hirtelen sokkal több idejük lett: nem töltenek órákat utazással, többet vannak a közösségi oldalakon, többet szörfölnek a tematikus weboldalakon is.
Morbid, de nézhetjük úgy is a kialakult helyzetet, hogy az elérés és az üzenet átadása most könnyebb, mint egy hónapja. Aki most a felszínen akar maradni, vagy éppen kihasználni, hogy nagyobb a merítés a digitális világban, annak azonnali online stratégiát kell alkalmaznia – és használni a közösségimédia-hirdetéseket, Google Ads hirdetéseket, bannerhirdetéseket, online üzeneteket. Oda kell összpontosítanunk, ahol az emberek most vannak.
Új értelmet nyer a saját céges weboldal, valamint az online értékesítés, élén a webshoppal, amellyel akkor is lehet üzletet kötni, ha megáll az élet a plázákban.
Most elég egy bátor lépés, vagy egy innovatív ötlet, és három hónap múlva hálásak leszünk mostani önmagunknak, amiért nem maradtunk tétlenek! Ne feledjük: most cunamiként tör be a nappaliba az online marketing.
Cser Nóra

Head of Content

Hatékony, Önálló, Precíz

Nóri életében örök szenvedélyt jelentenek a szövegek; akár olvassa, akár írja őket. Imád kielemezni mindent, amit olvas, és addig nem nyugszik, amíg tökéletes nem lesz, amit ír. Egyik nagy álma, hogy egyszer egy corgi boldog gazdija legyen.

Arany Gábor

Operative Director

vidám, vállalkozó kedvű, kitartó

Gábornak lételeme a kommunikáció, mindig van egy jó története, ötlete. Akkor van igazán elemében, ha alkothat, vagy kreatív kihívásokkal kerül szembe. Nagy a szíve - és nem csak a sportmúltja miatt! Ha épp nem dolgozik, akkor utazik vagy sportol: rendszeresen fut, túrázik és szörföl …a neten. Szereti a kávét, amit bármikor töretlen lelkesedéssel fogyaszt. A kávéhoz pedig magazinok és napilapok is dukálnak, amiket mindig kiolvas, mert mint mondja: minden történetből lehet valamit tanulni.