A hiteles és ismert márka a tehetséges munkavállalók hívószava. A következetesen felépített munkáltatói márkával könnyebbé válik a toborzás és a munkaerő megtartása, sok, feleslegesen elpazarolt energia, idő és pénz spórolható meg.
Employer branding, a toborzás kiindulópontja.
A fiatal (Y és Z) generáció tagjai karrierrel kapcsolatos döntéseiben ugyanúgy szerepet játszik a márka hitelessége, népszerűsége és szerethetősége, mint egyéb termék, márka kiválasztásakor. A munkáltatói márka építése rendkívül fontos, hosszú távon megtérülő folyamat. Az employer branding segítségével nyerhetik meg (vagy tarthatják meg) a cégek a legtehetségesebb fiatal munkavállalókat, és tölthetik be a folyamatosan felmerülő nyitott pozíciókat. A munkáltatók bár sok esetben ismerik az employer branding jelentőségét, mégsem használják ki az abban rejlő lehetőségeket, kevesen jelennek meg egységesen kialakított és kommunikált toborzási arculattal.