Érkezik az új smart ad group funkció a Google Ads felületre

2020. április 5.
Egy most megjelenő új funkció arra ösztönzi a Google Ads (Adwords) PPC-hirdetési szakembereit, hogy a Google mesterséges intelligenciáját használják, mintsem a saját optimalizálási stratégiájukat. Az újdonság még csak néhány fiókban érhető el, az Armadillo reklámügynökség csapata - Google partnerként - elkezdte tesztelni.
 
Régóta jelen van a Google Ads felületén az intelligens algoritmus, amely segítségével ma már gyakorlatilag teljesen automatizálhatjuk a kampányainkat – a kreatívoktól a hirdetésszövegeken át a célokig, sőt a legoptimálisabb ajánlatokat is megkeresi nekünk a mesterséges intelligencia.
 
Most újdonságként érkezik hazánkba a smart ad group, ami lehetőséget ad arra, hogy hirdetéscsoport szinten is bevessük az okos célzást a display típusú kampányokban.
 
Automatizált Google hirdetés: hogy néz ki a gyakorlatban?
A funkció nagyon kényelmesen előhívható. Új hirdetéscsoport létrehozásakor egyetlen kattintással kiválaszthatjuk a kívánt lehetőséget. 

Armadillo Google Ads automatizált hirdetés teszt

Természetesen a rendszer mindenkit arra ösztönöz, hogy az automatikus célzást használja, így a manuális hirdetéskezelést előnyben részesítőknek kell majd résen lenni a hirdetéscsoportok beállításakor.
 
Amennyiben az automatikus célzást választjuk, a kézi célzásnál megszokott standard beállítási lehetőségeket nem ajánlja fel a rendszer – érthető, hiszen ezért automatizált a rendszer.
 
Automatikus célzás, reszponzív hirdetés, vizuális hirdetés
Az automatikus célzás mellett lehetőségünk van reszponzív és normál vizuális hirdetés létrehozására, valamint a meglévő hirdetés másolására, akárcsak a kézi célzásnál, de nagyjából ez az egyetlen beállítás, amit manuálisan megtehetünk a smart ad group-ban.
 
Az intelligens display hirdetéscsoport menüjében a megszokott lehetőségeknél kevesebb információ áll rendelkezésünkre: láthatjuk az elért közönségeket, eszközöket, valamint az elhelyezéseket, de például a témákat vagy helyeket már nem osztja meg velünk a rendszer. Ennek persze egy optimalizálási szakember, kampányelemző nem örül.
 
Konverziók, miegymás
A rövid tesztidőszak alatt azt tapasztaltuk, hogy a manuális beállításokhoz képest dupla CTR-t produkált a rendszer magasabb átlag CPC mellett, de a megjelenések számában és konverziókban a manuális displaykampány jobban teljesített, így ez a funkció az eddigi eredmények alapján leginkább a kattintási arány növelésében a leghatékonyabb.
 
Miért is jó ez nekünk?
Mint minden fejlesztés, a smart ad group funkció is az optimalizálásban és a gyorsabb és könnyebb hirdetéskezelésben lehet segítségünkre. A pár napos teszt után úgy látjuk, hogy a smart ad group rendkívül jó lehetőség arra, hogy felmérjük a számunkra legértékesebb célközönséget, megnézzük, kik a legfogékonyabbak a hirdetéseinkre, és ez alapján optimalizáljuk a manuális display kampányainkat, de végső soron úgy látjuk, hogy a manuális display hirdetésekkel együttesen vethető be leghatékonyabban.
 
Mivel az új funkcióval egy kampányon belül képesek leszünk létrehozni manuálisan beállított és automatikus hirdetéscsoportokat is, így a kampány futtatása közben is dönthetünk úgy, hogy megnézzük, a mesterséges intelligencia mit tud hozzátenni az eredményeinkhez. Az új funkcióval könnyedén tesztelhetjük, hogy egyező kampánybeállítások mellett az automatikus vagy a manuális célzás lehet vállalkozásunk számára a kedvezőbb.
 
Szívesen elkészítjük és optimalizáljuk a Te Google Ads (Adwords) hirdetéseidet is. Ha felvennéd velünk a kapcsolatot, kattints ide: Armadillo Google Ads optimalizálás, vagy írj egy emailt: armadillo@armadillo.hu 
Kneifel Janka
Kneifel Janka
Több

Legutóbbi

2020. szeptember 22.
Fontos az összetartás. Teambuildinget tartottunk – képes beszámoló.
Tovább olvasom
2020. június 9.
Minden nap találkozunk weboldalakkal, de hogyan készülnek? Milyen folyamat vezet az ötlettől az elkészült, működő weboldalig? Bár egyszerűnek tűnhet a folyamat, mégis sok apró részletből áll össze a tökéletes weboldal. Munkánk során az ügyfeleink edukációját is fontosnak tartjuk, az évek során összegyűlt tapasztalatot osztjuk meg most.
Tovább olvasom
2020. március 25.
Miért vágják meg a márkák a reklámköltést akkor, amikor most még könnyebben juthatunk el az emberekhez? Mi sem értjük, viszont megmutatjuk, hogy másként is lehet!
Tovább olvasom