Bár az NFT-k körüli hype még javában tart, és a marketplacek rogyásig vannak pixelgrafikákkal, nagy részük értéktelen, és jó eséllyel el fog tűnni a süllyesztőben. Az NFT témaköre azonban sokkal több ennél. Virtuális objektumokat összekapcsolni fizikai értékekkel rendkívül izgalmas lehetőségeket teremt, melyet a korán ébredő márkák már elkezdtek kihasználni. Hiszen minden, ami a digitális lojalitással, az elköteleződéssel és a márkahűséggel kapcsolatos, kreatív gondolkodással NFT környezetbe csomagolható.

A márkák által létrehozott NFT-k első hulláma nagyrészt a digitális műalkotások létrehozására és eladására fókuszált, de ez csak a felszín. Mostanra egyre több márka biztosít az NFT-k mellé fizikai és digitális jutalmakat, honorálva a márka iránti lojalitást. A technológiai korlát egyben lehetőség is arra, hogy egy nehezen elérhető, de rendkívül értékes és fizetőképes célcsoportot, a kripto felhasználókat is bevonjunk a márkaélménybe, kihasználva az impulzusvásárlás erejét.

Halványodó hűségprogramok – belépőjegy a metaverzumba

A hűségprogramok jól mutatnak a tervezőasztalon, de a résztvevők könnyen elvesztik lelkesedésüket, majd lemorzsolódnak a regisztrációs folyamat során. A vonzerő egyre csökken, a pontgyűjtő programokhoz sokaknak nem éri meg a befektetett energia. A hűségprogramok nem szűnnek meg egyhamar, de szükséges az átalakításuk, modernizálásuk, ha el akarjuk érni a kívánt bevonódást. Erre nyújt újszerű megoldást az NFT-k megjelenése, melyek egyszerre jelenthetnek befektetést, klubtagságot és belépőjegyet a metaverzumba.

Clinique – hűség modernizálása

A Clinique kozmetikai márka tavaly ősszel indította útjára kampányát azzal a céllal, hogy modernizálja a márka fogyasztói élményét.  Ikonikus ajakápolójukhoz kapcsolódó #cliniqueblackhoney hashtag 34 millió megtekintést ért el a TikTok platformján. A három leginspirálóbb pályázó limitált szériájú NFT-t kap és mellé minden évben hozzájut a Clinique termékválasztékához. Ezzel – a rengeteg generált tartalom mellett – közelebb hozták, elérhetőbbé tették az NFT-ket a fogyasztók számára.

A kampánnyal nemcsak adatbázist építettek, hanem az NFT-k tagsági kártyaként funkcionálnak a jövőbeli eseményekhez és promóciókhoz is. Ezzel a korai lépéssel a Clinique egyszerre terelte fogyasztóit, és kötelezte el magát is a metaverzum nyújtotta együttműködések irányába.

Bored Ape Yacht Klub – NFT őrületből üzlet

Az NFT-s közösségépítés egyik leginkább előremutató példája a Bored Ape Yacht Club. A 10 000 egyedi majomkarakter nemcsak digitális műalkotás, digitális azonosítóként és egyben belépőjegyként funkcionál a klub eseményeire. A hatalmas siker következtében a yacht club egyre növekszik, jelenleg 332 400 ETH (!) értékben adtak el majmokat. A világhírű rapsztár, Eminem sem akart kimaradni a majmos őrületből. Megvásárolta a kollekció Eminape elnevezésű darabját és kitette Twitter profilképének.

Kings of Leon – első soros koncertjegyek

A zeneiparban első között ismerte fel a technológia nyújtotta lehetőségeket a népszerű Kings of Leon zenekar. When You See Yourself lemezüket NFT formájában is kibocsájtották, a megvásárolt token pedig máshol nem elérhető anyagokhoz és limitált bakelit lemezhez biztosít hozzáférést. Az exkluzív tartalmak mellett az NFT birtokosa örökös, első soros belépőjegyhez is hozzájuthat a zenekar jövőbeli koncertjeire is. A hatalmas sikerű kampány jövőbe mutatóan kapcsolja össze a digitális zene birtoklását a befektetéssel és az exkluzív jogokkal. Nem mellesleg a streaming platfomokon elérhetetlen, 2 millió dolláros bevételt termelt közvetlenül a zenekarnak.

Vollebak – a virtuális és fizikai lét összekapcsolása

Bármilyen furcsa is, a virtuális javak birtoklása kihat a fizikai eladásokra is. Online és offline környezet konvergál, és a fizikai birtoklás növeli a vágyat a virtuális birtoklás felé. És mindez fordítva is igaz. Ezt ismerte fel a technológia-centrikus divatmárka. Vollebak koncepcióüzlet létrehozását jelentette be Decentraland metaverzumban. A virtuális üzletben az avatarok virtuális kabátot tudnak vásárolni maguknak, majd azt fizikai kabáttá tudják konvertálni, a weboldalon keresztül. Az elképzelés szerint a virtuális kabát birtoklása kulcsfontosságú lesz a jövőbeli márkaélmények feltárásához a metaverzumban.

NFT kreatív marketing kommunikáció

Talán már ezekből a példákból is jól látható, hogy mennyi különböző lehetőség rejlik az NFT-kben, melyek belépőt jelentenek a metaverzumba. Ahhoz azonban, hogy egy NFT valóban értékes legyen, és ne váljon értéktelenné néhány év alatt, szükség van arra, hogy felkeltsük irántuk az érdeklődést, és az NFT-kkel olyan pluszt adjunk a vásárlók számára, amelyekben maguk is meglátják az értéket.

Az NFT-k értékesítése tehát nem egyszerű feladat, és amellett, hogy sok tapasztalatot igényel, kreativitásra is szükség van hozzá – mi itt az Armadillonál értünk hozzá