Teszteltük az új Facebook sötét módot

2020. február 7.
A régóta várt dark mode-dal együtt új layoutot is kap a Facebook desktop felülete. Összeszedtük, mi változik.
 
Sokan várják, hogy a Messenger, a YouTube és számos más népszerű alkalmazás után a Facebook is elérhetővé tegye a sötét mód opciót, amelynek bekapcsolása után a jól ismert kék-fehér layout helyett fekete háttéren jelennek meg a tartalmak.
 
A dark mode rajongói azért esküsznek a sötét háttérre, mert növeli az okostelefonok üzemidejét, és a szemünket is kíméli – sokaknak pedig egyszerűen csak jobban tetszik az elegáns, fekete dizájn. Az alábbi videón a különbség.

 
Az új fejlesztés egyelőre tesztelés alatt van, így a dark mode még csak bizonyos kiválasztott felhasználók számára elérhető, és az is változó, hogy desktopon vagy mobilon ajánlja fel a platform az új béta verziót. Nálunk desktopon vált elérhetővé az új layout, és már mutatjuk is a legfontosabb újításokat.
 
„Mobilosabb” dizájn 
Az új desktop layout általánosságban sokkal „mobilosabb” hatást kelt – a megjelenés első pillantásra inkább az okostelefonok képernyőjét idézi. Míg eddig a chat oldalsáv kivételével minden tartalom középen volt, és a menüsorok közvetlenül a hírfolyam két oldalán helyezkedtek el, addig az új verzióban az asztali gépeken látott üres sáv már a hírfolyamot és az oldalmenüket választja el egymástól.

  

Szavak helyett ábrák 
Az oldal tetején látható főmenü is felveszi a mobilon megszokott formátumot, a már jól ismert, letisztult ikonokkal. A teljesen feliratmentes főmenü láttán úgy tűnik, a platform mintha tanult volna valamit az Instagramtól: nem kellenek szavak, ha az ábrák magukért beszélnek.
 
Felülre bekerült egy hirdetés – örülnek a social media menedzsereink 
A felület két oldalsávjában is jócskán vannak változások, amelyek közül reklám- és marketingügynökségként nekünk először a jobb felső sarokban megjelenő képes hirdetés szúrt szemet, amelynek úgy tűnik, fix helye lesz az oldalon (a hírfolyamban megjelenő többi hirdetés mellett). De a jobb sáv többi részében is egy sokkal letisztultabb összképet láthatunk: a javasolt csoportok kaotikus összképe eltűnt, helyette csak egy diszkrét „szülinaposok” sáv és a chat felület látható.

Letisztultabb összkép, örülnek a social media menedzserek

Chat-fejek desktopon is
A chat felület is megújult: a kontaktjainkat tartalmazó oldalsáv a platform jelenlegi verziójában a hírfolyam böngészése közben nem összecsukható. A felugró chatablakok viszont összecsukáskor a Messenger mobilos változatához hasonlóan „chat-fejekként” jelennek meg, azonban itt nem egymás mellett, hanem egymás fölött.

Facebook sötét mód

Az új fejlesztés tehát a sötét módon kívül is számos újdonságot tartogat a felhasználók számára. A platform összességében egy letisztultabb, még inkább funkcionalitáson alapuló felhasználói felületet kínál, kétségtelenül elegánsabb dizájnnal. Közösségimédia-szakembereink, Facebook hirdetéseken dolgozó ppc-seink izgatottan várják, hogy a béta tesztelés után élesben is megjelenjen a frissítés!

Cser Nóra
Cser Nóra
Copywriter
Több

Legutóbbi

2020. június 9.
Minden nap találkozunk weboldalakkal, de hogyan készülnek? Milyen folyamat vezet az ötlettől az elkészült, működő weboldalig? Bár egyszerűnek tűnhet a folyamat, mégis sok apró részletből áll össze a tökéletes weboldal. Munkánk során az ügyfeleink edukációját is fontosnak tartjuk, az évek során összegyűlt tapasztalatot osztjuk meg most.
Tovább olvasom
2020. április 5.
Egy most megjelenő új funkció arra ösztönzi a Google Ads (Adwords) PPC-hirdetési szakembereit, hogy a Google mesterséges intelligenciáját használják, mintsem a saját optimalizálási stratégiájukat. Az újdonság még csak néhány fiókban érhető el, az Armadillo reklámügynökség csapata - Google partnerként - elkezdte tesztelni.
Tovább olvasom
2020. március 25.
Miért vágják meg a márkák a reklámköltést akkor, amikor most még könnyebben juthatunk el az emberekhez? Mi sem értjük, viszont megmutatjuk, hogy másként is lehet!
Tovább olvasom