Teszteltük az új Facebook sötét módot

2020. február 7.
A régóta várt dark mode-dal együtt új layoutot is kap a Facebook desktop felülete. Összeszedtük, mi változik.
 
Sokan várják, hogy a Messenger, a YouTube és számos más népszerű alkalmazás után a Facebook is elérhetővé tegye a sötét mód opciót, amelynek bekapcsolása után a jól ismert kék-fehér layout helyett fekete háttéren jelennek meg a tartalmak.
 
A dark mode rajongói azért esküsznek a sötét háttérre, mert növeli az okostelefonok üzemidejét, és a szemünket is kíméli – sokaknak pedig egyszerűen csak jobban tetszik az elegáns, fekete dizájn. Az alábbi videón a különbség.

 
Az új fejlesztés egyelőre tesztelés alatt van, így a dark mode még csak bizonyos kiválasztott felhasználók számára elérhető, és az is változó, hogy desktopon vagy mobilon ajánlja fel a platform az új béta verziót. Nálunk desktopon vált elérhetővé az új layout, és már mutatjuk is a legfontosabb újításokat.
 
„Mobilosabb” dizájn 
Az új desktop layout általánosságban sokkal „mobilosabb” hatást kelt – a megjelenés első pillantásra inkább az okostelefonok képernyőjét idézi. Míg eddig a chat oldalsáv kivételével minden tartalom középen volt, és a menüsorok közvetlenül a hírfolyam két oldalán helyezkedtek el, addig az új verzióban az asztali gépeken látott üres sáv már a hírfolyamot és az oldalmenüket választja el egymástól.

  

Szavak helyett ábrák 
Az oldal tetején látható főmenü is felveszi a mobilon megszokott formátumot, a már jól ismert, letisztult ikonokkal. A teljesen feliratmentes főmenü láttán úgy tűnik, a platform mintha tanult volna valamit az Instagramtól: nem kellenek szavak, ha az ábrák magukért beszélnek.
 
Felülre bekerült egy hirdetés – örülnek a social media menedzsereink 
A felület két oldalsávjában is jócskán vannak változások, amelyek közül reklám- és marketingügynökségként nekünk először a jobb felső sarokban megjelenő képes hirdetés szúrt szemet, amelynek úgy tűnik, fix helye lesz az oldalon (a hírfolyamban megjelenő többi hirdetés mellett). De a jobb sáv többi részében is egy sokkal letisztultabb összképet láthatunk: a javasolt csoportok kaotikus összképe eltűnt, helyette csak egy diszkrét „szülinaposok” sáv és a chat felület látható.

Letisztultabb összkép, örülnek a social media menedzserek

Chat-fejek desktopon is
A chat felület is megújult: a kontaktjainkat tartalmazó oldalsáv a platform jelenlegi verziójában a hírfolyam böngészése közben nem összecsukható. A felugró chatablakok viszont összecsukáskor a Messenger mobilos változatához hasonlóan „chat-fejekként” jelennek meg, azonban itt nem egymás mellett, hanem egymás fölött.

Facebook sötét mód

Az új fejlesztés tehát a sötét módon kívül is számos újdonságot tartogat a felhasználók számára. A platform összességében egy letisztultabb, még inkább funkcionalitáson alapuló felhasználói felületet kínál, kétségtelenül elegánsabb dizájnnal. Közösségimédia-szakembereink, Facebook hirdetéseken dolgozó ppc-seink izgatottan várják, hogy a béta tesztelés után élesben is megjelenjen a frissítés!

Cser Nóra
Cser Nóra
Copywriter
Több

Legutóbbi

2021. február 19.
Egy full-service reklámügynökségnél dolgozni felér egy életérzéssel – ezt, mint ahogy olyan sok minden mást, az elmúlt másfél hónap során tanultam meg, ennyi ideje dolgozom ugyanis az Armadillónál mint szövegíró gyakornok.
Tovább olvasom
2020. december 30.
Nehéz dolgom van, amikor néhány gondolattal szeretném összefoglalni az idei évet. Furcsa év volt, sok minden történt, és megannyi nézőpontból meg lehetne ragadni a történteket. Tulajdonos-cégvezetőként olyan kihívásokkal kellett szembesülnöm, amire sokáig emlékezni fogok. Közben pedig elmondhatom: a hullámvölgyek ellenére nagyszerű évet zárt az Armadillo.
Tovább olvasom
2020. december 22.
Az Armadillo december elején hirdette meg Adományozz az Armadillóval! CSR-kampányát. Elhatároztuk, hogy munkatársaikkal, partnereinkkel összefogva szebbé tesszük néhány rászoruló karácsonyát. Ami ezután következett, arra mi sem számítottunk.
Tovább olvasom
Széchenyi 2020